تنوع سبک عکاسی مدلینگ

تنوع سبک عکاسی مدلینگ | سلام به همراهان و هنردوستان و عکاسان سایت بانو تی وی.در این پست می خواهیم در مورد انواع عکاسی مدلینگ و هدف آن صحبت کنیم .عکاسی مدلینگ هم انواع مختلفی دارد و با اهداف مختلفی انجام می شود که یک عکاس باید هدف از عکس را بداند تا بتواند بر اساس هدف عکس ها را ثبت کند .امروزه که مد ، لباس و دنیای استایل های مختلف گسترش پیدا کرده عکاسی مدلینگ هم پرطرفدار شده و یکی از شاخه های بسیار پرطرفدار در عکاسی می باشد .طراحان مد ، لباس و زیورآلات برای به نمایش گذاشتن آثار و طرح های خود به مدل ها و عکاسان مدل نیاز دارند .عکاسی مدلینگ با عکاسی از افراد بسیار فرق دارد.عکاس در این مدل عکاسی باید بتواند با عکاسی از مدل ، استایل ، لباس و هرچیزی که مذل بر تن کرده تا دیده شود را به خوبی به نمایش بگذارد.حالا در ادامه ی این پست همراه ما با باشید تا با انواع عکاسی مدلینگ آشنا شوید .

عکاسی مدلینگ چیست؟

عکاسی مدلینگ یکی از شاخه های بسیار پرطرفدار عکاسی می باشد که در آن عکاس از مدل های مختلف که برای به نمایش گذاشتن استایل های مختلف و یا طراحی لباس ها و زیور آلات استفاده می کنند و واقع عکاس برای نشان دادن طرح های لباس ، زیورآلات و کیف و کفش یک طراح و یا یک برند از یک مدل استفاده می کند تا بهتر بتواند آن محصول را معرفی کند .از این عکس ها در تبلیغات و بازار کار استفاده می شود .

معمولا طراحان ماهر و برندهای معروف لباس ، عکاس مدلینگ دارند تا بتوانند به راحتی کارهای خود را به نمایش بگذارند .برندهای مختلف پوشاک از مدل های معروف و مشهور برای تبلیغات برند خود استفاده می کنند. که خود عکاسی تبلیغاتی نوعی عکاسی مدلینگ نیز محسوب می شود.

تنوع سبک عکاسی مدلینگ
تنوع سبک عکاسی مدلینگ

انواع سبک عکاسی مدلینگ

عکاسانی که به عکاسی مد و فشن و استایل و مدلینگ می پردازند باید بسیار حرفه ای باشند و باید در زمینه مد و فشن اطلاعات لازم را داشته باشند.سبک عکاسی مدلینگ علاوه بر اینکه یک عکاس باید خلاقیت داشته باشد تا زیبایی بصری ایجاد کند باید ابزارهای مختلفی داشته باشد تا بتواند عکس های باکیفیت مدلینگ بگیرد.یک عکاس مد می بایست انواع سبک های عکاسی مد و فشن را بشناسد

عکاسی مدلینگ اهداف مختلفی دارد و به سبب همین اهداف تقسیم بندی می شوند .یک عکاس مدلینگ حرفه ای لباس ها و هر آنچیزی را که برای نمایش در اختیارش قرار می دهند به گونه ای به نمایش می گذارد که حتی زیباتر از واقعیت خود نشان داده می شود . عکاسی مدلینگ توانسته است معیارهایی را در بخش زیبایی، لباس، فشن و تبلیغات با استفاده از فن آوری ها و مهارت ها تعیین کند.اما استفاده از عکاسی مدلینگ اهداف مختلفی دارد که از جمله ی آن ها می توان موارد زیر را نام برد :

1.عکاسی مدلینگ برای کاتالوگ و ژورنال

این عکاسی برای کاتالوگ ها و ژورنال های مد انجام می شود تا در ژورنال ها و کاتولوگ های مد به چاپ برسند.
در این مدل عکاسی مدلینگ پس زمینه عکس ها سیاه و یا خاکستری است.
جزییات را به نمایش می گذارند .
نورپردازی فلت و یکدست است .
رنگ ها را صادقانه به نمایش می گذارند .
معمولا افرادی که در این مدل عکاسی کار می کنند بسیار حرفه ای هستند .یک استایل جذاب و استاندارد و یک فیگور بسیار مناسب می تواند کار را بسیار حرفه ای به نمایش بگذارد.

2.عکاسی مدلینگ تبلیغاتی

همه ی برندهای مشهور دنیا برای معرفی محصولات خود از مدل ها و عکاسی مدلینگ استفاده می کنند .مدل های مختلف برای به نمایش گذاشتن محصولات و طراحی های برندهای مختلف استفاده می شوند .از این مدل عکاسی که هدف آن تبلیغات است دقیقا برای معرفی محصولات به مخاطبین و طرفداران آن برند استفاده می شود .

در عکاسی مدلینگ به هدف تبلیغات معمولا عکس ها با واقعیت فاصله دارند .
مدل های تبلیغاتی که برای محصول انتخاب شده اند، پیش نیازهای خاصی برای واجد شرایط بودن دارند.
مدل ها و زیبایی که در انی مذل عکاسی به صورت بسیار اغراريال آمیز به نمایش گذاشته می شوند .
تمام هدف جلب توجه مخاطب است تا محصولی معرفی شود .

طراح با استفاده از مدل ها و عکاسی خاص مدلینگ ، هنر خود و خلاقیت خود را به نمایش می گذارد .
یک عکاس مدلینگ ، یک مکان خاص ، آرایش خاص و استایل های جدید را به کار می گیرد تا بهترین تصاویر را ثبت کند.

3.عکاسی مدلینگ تحریریه

در این مدل عکاسی از زمینه سفید و خاکستری استفاده نمی شود .
لوکیشن ها معمولا به سوژه نزدیک هستند تا تصاویر طبیعی تر جلوه کنند.
از این مدل عکاسی در مجلات مد ، کتاب ها و پوستر ها استفاده می شود .
داستان ها، مقالات، نشریات و ایده های مختلف با محتوای تصویری ترکیب می شود و منتشر می شود ، در واقع به جذب مخاطب کمک می کند.

4.عکاسی مدلینگ عالی

عکاسی مدلینگ عالس هم یکی از سبک های عکس های مدلینگ است .برای گرفتن چنین عکسی به نورپردازی خاص ، فضاسازی و لوکیشن خاص ، میکاپ و لباس خاص و فیگورهای خاص نیاز است .بهره گیری از این مجموعه عوامل باعث می شود عکاس فضای مناسب برای بروز خلاقیت داشته باشد.برای این سبک از عکاسی ، از مدل های بسیار معروف و سوپر مدل های بسیار حرفه ای استفاده می شود.
بطور کلی عکسهای این بخش شیک و در اغلب اوقات اغراق آمیز هستند.

5.عکاسی مدلینگ خیابانی

این مدل از عکاسی مدلینگ تاثیر بسیار زیادی روی مد روز دارد .برای گرفتن این سبک از عکس های مدلینگ ، عکس ها در فضای شهری و با توجه به فرهنگ منطقه گرفته می شوند که هدف اصلی آن نشان داد پوشش و فرهنگ هر منطقه می باشد.
عکاسی مدلینگ خیابانی معمولا با استفاده از نور طبیعی روز انجام می شود. اما برای تهیه عکس های حرفه ای تر به یک رفلکتور و یک شاخه فلاش استودیویی پرتابل نیاز دارید.

6.عکاسی مدلینگ ادیتوریال

در این مدل عکاسی یک داستان براساس یک ایده به تصویر کشیده می شود.ایده در این مدل عکاسی مدلینگ بسیار مهم است .مانند هر مسئله ای هرچقدر که ایده پخته تر باشد عکس قوی تر و تاثیرگذارتر است .
این عکسها با هدف استفاده در مجلات و مقالات مد، محتوای تصویری کتابها و انتشارات تهیه می شوند.

 

برای عکاسی مدلینگ به چه مدل هایی نیاز است ؟

هر طراح لباس و مدی تمایل دارد کارش له زیباترین و بهترین حالت خود به نمایش گذاشته شود .برای اینکه یک لباس به نمایش گذاشته شود باید توسط شخصی پوشیده شود تا لباس و تن خور کار دیده شود .طبیعی است هرچقدر مدل از لحاظ قامت و اندام خوش استایل تر باشد و بتواند فیگورهای جذاب تری بگیرد قطعا لباس و طرح لباس زیباتر به نمایش گذاشته می شود .به همین دلیل برای رشته مدلینگ معمولا استانداردهای خاصی مانند اندازه قد و سایز هیکل مورد بررسی قرار می گیرد .دنیای مد و فشن برای زیبایی استانداردی مشخص کرده که شاید به مزاج همه خوش نیاید اما به هر حال همه و دنیای زیبایی شناسی این استانداردها را پذیرفته .

چگونه یک عکس مدلینگ حرفه ای به نظر می رسد ؟

عکاسی مدلینگ هم مانند بقیه عکاسی ها نیازمند مهارت می باشد و با اجرای فاکتورهایی می توانید این عکس ها را حرفه ای ثبت کرد .از جمله فاکتورهایی که باری یک عکس مدلینگ خوب لازم است می توان موارد زیر را نام برد :

تبحر و خلاقیت عکاس . همیشه تجربه و خلاقیت می تواند شما را از رقیب هایتان متمایز کند .

موقعیت مناسب برای عکاسی . لوکیشن عکاسی و محیط آن برای به نمایش گذاشتن یک استایل بسیار مهم است .یک لوکیشن متناسب با استایل می تواند تاثیر و زیبایی آن استایل را بیشتر کند .

سبک نورپردازی خلاقانه .نور پردازی در یک عکاسی مدلینگ بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه ای شود .

انتخاب مدل مناسب .یک مدل باید مناسب استایلی که می خواهید به نمایش بگذارید ، باشد .

شناخت ژست مناسب برای نشان دادن جزئیات محصولات .ژست در عکاسی مدلینگ بسیار مهم است .زیبایی و استایل می تواند در مرحله بعد از ژست قرار بگیرد .

ادیت حرفه ای تصاویر . یک ادیت حرفه ای می تواند یک تصویر معمولی را حرفه ای تر کند .

نکات مربوط به عکاسی مدلینگ

در انتها به کارهایی که باید در هنگام عکاسی رعایتشان کنید تا عکس بهتری داشته باشید اشاره می‌کنم.
حتما در عکاسی مدلینگ از گزینه ی focus point استفاده کنید.استفاده کردن از تنظیماتی که نقاط بیشتری را فوکوس می کنند باعث می شود که دوربین به صورت خودکار میانگینی از اجزا را برای فوکوس به شما تحویل دهد. در عکاسی مدلینگ ما نیاز داریم تا صورت مدل را به وضوح ببینیم به همین دلیل رعایت آن بسیار ضروری است .

برای عکاسی مدلینگ روی چشم ها فوکوس کنید .چشم ها در عکاسی مدلینگ بسیار مهم و تاثیرگذارند .
برای عکاسی مدلینگ از دیافراگم باز استفاده کنید تا عمق میدان کم و در نتیجه بوکه‌های زیبایی داشته باشید.با این کار توجه ها را به سوژه جلب می کنید که برای عکاسی مدلینگ و پرتره چنین توجهی مهم است.

برای عکاسی مدلینگ از فاصله کانونی زیر ۵۰ میلیمتر استفاده نکنید. فاصله کانونی را روی ۷۰ میلیمتر و بالاتر تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button