انواع دوربین عکاسی چیست

امروزه شاهد وجود انواع دوربین عکاسی مختلف در بازار هستیم و همین موضوع به شما کمک می‌کند تا بتوانید متناسب با نیاز خود به سراغ برندهای تولیدکننده دوربین عکاسی رفته و از بین انواع دوربین، محصول موردنظر خود را سفارش دهید. در حال حاضر شما می‌توانید در بازار چندین مدل مختلف دوربین را مشاهده کنید.

در این بین اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که در کنار مدل‌های مختلف دوربین که توسط برندها تولید می‌شوند، شاهد طبقه‌بندی مختلفی از دوربین‌ها هستیم. نکته مهم این است که انواع دوربین‌های مداربسته نیز می‌توانند در این طبقه‌بندی‌ها قرار بگیرند، با این حال در این مطلب از تکنوسان مگ قصد داریم تا شما را با انواع دوربین عکاسی دیجیتال آشنا کرده و در مورد مزایا و معایب این دسته از محصولات صحبت کنیم.

 

انواع دوربین عکاسی چیست
انواع دوربین عکاسی چیست

انواع دوربین‌ عکاسی کامپکت

یکی از انواع دوربین‌های عکاسی، دوربین‌های کامپکت هستند که در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. نکته مهم این است که دوربین کامپکت خود به چند دسته‌بندی مختلف تفکیک می‌شوند. به‌منظور بررسی انواع دوربین در این طبقه‌بندی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوربین کامپکت استاندارد

دوربین کامپکت استاندارد که اغلب از آن به‌عنوان دوربین نقطه‌گذاری یاد می‌شود، یکی از انواع دوربین است که بسیاری از افراد برای عکسبرداری از آن استفاده می‌کنند. این دسته از دوربین‌ها قابلیت‌های تنظیمات بسیار پیشرفته‌ای را ارائه نمی‌دهند، اما گزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند.

این دسته از انواع دوربین عکاسی سبک وزن هستند، استفاده از آن‌ها آسان بوده و شما برای عکاسی با استفاده از این دسته از محصولات تنها نیاز به پیداکردن سوژه، قراردادن سوژه در کادر و عکاسی دارید.

نکته مهمی که باید بدانید این است که برای استفاده معمولی و عادی دوربین‌های کامپکت بسیار عالی هستند و امروزه انواع مختلفی از دوربین‌های کامپکت وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند تا عکسبرداری‌های حرفه‌ای داشته باشید.

دوربین زوم کامپکت

دوربین‌های زوم کامپکت یکی دیگر از انواع دوربین است که لنز زوم بهتری نسبت به دوربین کامپکت استاندارد دارند.

این دسته از دوربین‌ها لنزهای قابل تعویض ندارند اما محدوده زوم 28-300 میلی‌متر را ارائه می‌دهند. اگر چه این مدل از انواع دوربین‌های عکاسی برای استفاده حرفه‌ای مناسب نیستند، اما تنظیمات نوردهی خودکار و گزینه‌های دستی از جمله ضبط HD را به شما ارائه می‌دهند.

نکته مهمی که به‌منظور شناخت انواع دوربین زوم کامپکت باید به آن توجه کنید این است که امروزه بسیاری از مدل‌های کامپکت زوم کیفیت بالای 12 مگاپیکسل را ارائه می‌دهند.

دوربین کامپکت های پیشرفته

یکی دیگر از انواع دوربینهای عکاسی، دوربین‌های کامپکت پیشرفته هستند. این دسته از محصولات از نظر طراحی جمع‌وجور بوده و وزن آن‌ها نیز سبک است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که دوربین‌های کامپکت پیشرفته به‌اندازه دوربین‌های کامپکت استاندارد مقرون‌به‌صرفه نیستند. در این مدل از انواع دوربین عکاسی حالت نوردهی دستی وجود دارد و شما می‌توانید تصاویر با وضوح بسیار بالاتری را از این طریق به ثبت برسانید. همچنین در برخی از انواع دوربین در این طبقه‌بندی امکان تعویض لنزها نیز برای شما وجود دارد.

به طور خلاصه از جمله مزایا و معایب دوربین های کامپکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا

  • کاربرپسند بودن
  • طراحی جمع‌وجور
  • وزن سبک
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه
  • بدون نیاز به خرید لنز اضافی

معایب

  • تنظیمات پیشرفته‌ای برای دوربین وجود ندارد
  • دیافراگم محدود است
  • میزان زوم قابل تنظیم محدود است
  • سنسور کوچک و ایجاد نویز بیشتر در زمان عکاسی
  • فوکوس کندتر

دوربین های DSLR

یکی دیگر از انواع دوربین که می‌توانید اقدام به خرید آن کنید، دوربین‌های DSLR است. امروزه شاهد انواع دوربین dslr هستیم و این دسته از انواع دوربین‌های دیجیتال، بهترین گزینه برای عکاسی خلاقانه هستند.

اگر شما یک عکاس یا یک فیلمبردار حرفه‌ای هستید و یا اگر قصد دارید تا اقدام به راه‌اندازی کانال یوتیوب خود کنید، می‌توانید به سراغ این دسته از انواع دوربین عکاسی بروید.

این مدل از انواع دوربین‌های دیجیتال وضوح استثنایی را ارائه می دهند، حرفه‌ای هستند و قابلیت‌ها و ویژگی‌های پیشرفته‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند. به لطف سنسورهای پیشرفته موجود در انواع دوربین DSLR، تنظیمات دستی دوربین و لنزهای قابل تعویض، شما می‌توانید ویدئوهایی با وضوح بالا را به ثبت برسانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button